PEUGEOT VARUMÄRKESVISION
LOCKELSENS KRAFT
Vissa språk är så universella att ord är överflödiga. Det är då instinkten tar över... Och det är kraften i allure.
PEUGEOT VARUMÄRKESVISION
LOCKELSENS KRAFT
Hos Peugeot lägger vi alltid ner det lilla extra i allt vi gör. Och det lilla extra är: glamour. Glamour tar oss från klarhet till klarhet och från en utmärkt räckvidd till en helelektrisk räckvidd. Vår framtidsvision ligger i teknologisk framkant, men har alltid den enskilda människan i centrum. Den drivs helt och hållet av ambitionen att göra världen till en bättre plats, med mer allure.
LINDA JACKSON,
VD.
LINDA JACKSON,
VD.
Att resa handlar inte bara om vart du är på väg. Det handlar också om vad du tar med dig på resan. Peugeot tar med sig tre värderingar... överallt.
EN VÄRLD AV ALLURE
De kattlika inslagen i Peugeots design uttrycks i de skarpa, sensuella och dynamiska linjerna. Denna estetik framkallar lockelsen och mystiken hos allure.
”De dynamiska linjerna och den atletiska kattlika hållningen stakar ut vägen för nästa generations e-native-modeller”
MATTHIAS HOSSAN, DESIGNCHEF
EN VÄRLD AV EMOTION
Föreställ dig en körning som är ett med din kropp. Rörelsebaserad kontroll är en övergång i Peugeots filosofi, till en mer agil UX än någonsin.
”Den instinktiva körupplevelsen du får med varje Peugeot är Emotion”
JEROME MICHERON, PRODUKTCHEF
EN VÄRLD AV EXCELLENCE
Idéer är ingenting värda utan teknisk perfektion. Vilket är anledningen till att kvalitet kännetecknar allt vi gör. Trygghet? Självklart.
”Vi ger dig ny teknik, ny design och nya upplevelser samtidigt som vi förblir trogna de värderingar som har inspirerat vårt varumärke under två århundraden”
LINDA JACKSON, VD